Google+ YouTube
Volvo S60 D4 Drive-E R-Design | Test

Volvo S60

76/100

Volvo S60 D4 Drive-E R-Design | Test

Nowa gama jednostek napędowych Volvo zadebiutowała pod nazwą Drive-E. Silniki te, niezależnie od wersji – benzyna bądź diesel – posiadają taką samą pojemność wynoszącą dwa litry. Szwedzki producent tym posunięciem wszedł w erę downsizingu, tak bardzo popularnego w tych czasach. Jeden z tych silników, o mocy 181 koni mechanicznych kryje się pod maską naszej maszyny testowej.  Dodajmy, że jest to diesel o oznaczeniu D4.

Przed podpisaniem umowy z Chińską korporacją Geely, sceptycy wróżyli Volvo upadek, tornada w fabrykach, protesty na ulicach największych stolic. Jednak wróżyli z fusów, bo na naszych oczach Volvo w ciągu czterech lat stanęło na nogi i próbuje zamieszać w segmencie premium. Odmłodzona gama modeli czeka na potencjalnych kupców, którzy chętnie przelewają swoje oszczędności na konta szwedzkiego producenta. Volvo znane z nudnych, kanciastych aut, przeobraziło się w interesującego producenta najbezpieczniejszych dwuśladów.

Poranne godziny w Warszawie nigdy nie były najprzyjemniejszym czasem do poruszania się po ulicach. Po odstaniu swojego w korkach, w końcu dotarliśmy do ustalonego miejsca odbioru auta testowego. Po kilku minutach formalności i omówieniu auta, dostajemy kluczyki do odświeżonego modelu S60 D4 Drive-E R-Design z ośmiobiegową skrzynią Geartronic. Dodajmy, że auto jest w najbogatszej wersji wyposażenia Summum. Pierwszy wniosek jaki Nam się nasunął – ten pakiet jest fantastyczny. R-Design dodający tylną lotkę, dwie chromowane końcówki wydechu, grill z logiem R-Design i 19 calowe koła powoduje, że S60 ze standardowego rodzinnego auta, zmienia się w bardziej agresywny i przykuwający uwagę pojazd. Nie tylko strona wizualna się zmienia. Dodatkowo do dyspozycji mamy sportowe zawieszenie, które niestety nie tłumi wystarczająco wszelkich niespodzianek czekających na polskich drogach. Jednak, jeśli chcemy wstrzyknąć trochę adrenaliny do organizmu, zawieszenie te spisuje się bardzo dobrze. W standardowej wersji, bardziej agresywne wejście w zakręt powoduje nie przyjemne uczucie wyprzedzania podwozia przez nadwozie. Wersja z pakietem R-Design niweluje to całkowicie. Dodatkowym plusem są dobrze wyprofilowane fotele, które nie zostawiają fizyce dużo miejsca na targanie ciałem podczas pokonywania łuków.

Po zajęciu miejsca za kierownicą, uwagę zwracają duże, bo aż ośmiocalowe cyfrowe zegary. Ich funkcjonalność nie kończy się na wyświetlaniu aktualnej prędkości czy obrotów. Chętnie zaprezentują niektóre znaki drogowe, których nie dostrzegliśmy (pod warunkiem dodania kamery Road Sign Info do listy zakupów), zaprezentują dane z komputera pokładowego czy zmienią styl wyświetlania treści na jeden z trzech dostępnych motywów – Eco, Elegance i Performance. Tryb Eco, jak sama nazwa wskazuje, pomaga nam zaoszczędzić spalanego paliwa, wyświetlając miernik ekonomicznego stylu jazdy. Na marne jego starania po przełączeniu w soczyście czerwony tryb Performance. Auto daje Nam do zrozumienia, że mamy mocniej wcisnąć pedał gazu i zapomnieć o wszelkich normach ekologicznych i ekonomii. Tryb Elegance oceniamy na neutralny. Ot, tak do jeżdżenia na co dzień.

Ocena

Volvo S60 D4 Drive-E R-Design | Test

76/100
  • 13/15
  • 10/15
  • 12/15
  • 7/10
  • 12/15
  • 7/10
  • 8/10
  • 7/10

Volvo S60 D4 Drive-E R-Design | TestProdukowany od 2014 do terazSilnik: Diesel D4 DRIVE-E Geartronic (181 KM)

Silnik
Pojemność skokowa 1969 cm3
Maksymalna moc 133 (181) / 4250 kW(KM)/obr./min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm / 1750 – 2500 Nm/obr./min
Układ cylindrów rzędowy
Liczba cylindrów 4
Liczba zaworów 16
Typ silnika wysokoprężny z turbodoładowaniem
Umiejscowienie z przodu
Wtrysk common rail
Stopień kompresji 15,8
Emisja CO2 107 g/km
Norma emisji spalin Euro 6
Osiągi
Prędkość maksymalna 230 km/h
Przyśpieszenie 0-100 km/h 7,3 s
Przeniesienie napędu / Skrzynia biegów
Rodzaj napędu ma przednią oś
Typ skrzyni automatyczna
Nazwa skrzyni Geartronic
Ilość przełożeń 8
Wymiary i masy
Długość 4635 mm
Szerokość 1825 mm
Wysokość 1484 mm
Rozstaw osi 2776 mm
Rozstaw kół przód 1588 mm
Rozstaw kół tył 1585 mm
Prześwit 136 mm
Zwis przedni 943 mm
Zwis tylni 916 mm
Średnica zawracania 11,3 m
Masa własna 1614 kg
Dopuszczalna masa całkowita 2030 kg
Pojemność zbiornika paliwa 67,5 L
Pojemność bagażnika 380 L
Ilość drzwi 5
Ilość miejsc 5
Zużycie paliwa
W cyklu miejskim 4,9 L/100km
W cyklu pozamiejskim 3,7 L/100km
W cyklu mieszanym 4,1 L/100km
Osprzęt
Opony przód 215/55 R16
Opony tył 215/55 R16
Rodzaj hamulców przód tarczowe wentylowane
Średnica hamulców przód 300 mm
Rodzaj hamulców tył tarczowe
Średnica hamulców tył 302 mm
Zawieszenie przód kolumny MacPhersona

Volvo S60 D4 Drive-E R-Design | TestProdukowany od 2014 do teraz

Komentarze

Informacja

Zaloguj się aby dodać komentarz.

Informacja

Aktualnie brak komentarzy.