Google+ YouTube
Volkswagen Tiguan R-line - dobrze przyprawiony Wurst | Test

Volkswagen Tiguan

78/100

Volkswagen Tiguan R-line - dobrze przyprawiony Wurst | Test

Volkswagen Tiguan to auto dość problematyczne w ocenie. Ten kompaktowy SUV jest tak do bólu poprawny, że ciężko o jakikolwiek emocjonalny stosunek w jego odbiorze. Na szczęście testowany egzemplarz otrzymał pakiet wyposażenia R-Line, który nadaje mu zarówno wigoru, jak i większej wyrazistości.

Tiguan to specyficzna pozycja na liście modelowej niemieckiego producenta. Od czasu kiedy się tam znalazł, zachowuje się jak typowy outsider stroniący od popularności, który najchętniej wolałby pozostawać w cieniu swoich bardziej charyzmatycznych kolegów. Robi to tak skutecznie, iż wydaje się, że decydenci koncernu przypominają sobie o nim jedynie podczas co kilkuletnich akcji odświeżania gamy modelowej. Nie przypominam sobie żadnych kampanii reklamowych, spotów telewizyjnych czy zapadających w pamięć akcji z Tiguanem w tle. Mimo tego, ten najmniej wyróżniający się spośród wszystkich Volkswagenów SUV sprzedaje się całkiem nieźle, jak na samochód o ładunku emocji równym niemieckiej kiełbasce.


Stylistyka Tiguana w każdej odsłonie wydawała się jakby robiona trochę na siłę. Zmiany w kolejnych generacjach Volkswagenów praktycznie zawsze rozpoczynały się od Passatów lub Golfów. Tiguan był z reguły jednym z ostatnich modeli otrzymujących przeprojektowane światła czy odświeżone wnętrza. Efekt mimo, że nie porywający oryginalnością i w zestawieniu z konkurencją dość nudny, zawsze był spójny. Tak samo jest w obecnej wersji po facelifitngu sprzed 4 lat. Bryła auta, w której najatrakcyjniej prezentuje się pas przedni z eleganckim grillem zgrabnie łączącym się z reflektorami zachodzącymi delikatnie na boki, jest na wskroś klasyczna. O ile za Tiguanem w standardowych wersjach raczej nikt nie ogląda się na ulicy, tak oddany nam do testów egzemplarz to propozycja, której o dziwo można przypisać sportowy pierwiastek. Wszystko to dzięki specjalnemu pakietowi R-line. Z zewnątrz realizowany jest on za pomocą bardziej sportowych zderzaków, listew progowych w kolorze nadwozia, poszerzonych progów, tylnego spoilera, czarnych nadkoli oraz 18-calowych obręczy z lekkich stopów. Ponure i mało atrakcyjne wnętrze dzięki specjalnemu pakietowi przyciąga uwagę dzięki dwukolorowemu obiciu tapicerki, czarnej podsufitce, manetkom do zmiany biegów przy kierownicy, nakładkom na pedały ze stali szlachetnej, czy literkom R wzbogacającym wnętrze. Poza tymi delikatnymi „Smaczkami” kokpit to idealnie ergonomiczne stanowisko przywodzące na myśl bardziej użytkowego Amaroka, niż miejskiego Golfa.


Volkswagen Tiguan jeździ tak, jak wygląda – pewnie i niezawodnie. Od strony technicznej R-Line wyraża się tu poprzez bardziej sportowe i bezpośrednie zawieszenie. Mimo, że auto jest delikatnie twardsze od standardowych wersji, to wciąż zapewnia bardzo wysoki komfort resorowania. Samochód idealnie tłumi większość nierówności, jest także dobrze wyciszony. Układ kierowniczy jest precyzyjny, a manewrowanie Tiguanem jest bardzo łatwe i przyjemne. 6,5-calowy, kolorowy wyświetlacz obsługuje m.in. kamerę cofania z wizualizacją odstępu od przeszkody oraz system parkowania Park Asisst 2.0. Na uznanie zasługuje także świetnie grający system Dynaudio z ośmioma głośnikami i zmieniarką płyt. Jak przystało na auto rodzinne, SUV ten oferuje niezłe możliwości przewozowe. Tylna kanapa zapewnia dużą ilość miejsca na nogi, a bagażnik pomieści od 470 do 1510 l.


Oferta silnikowa SUV-a z Wolfsburga obejmuje jednostki od wysilonych benzynowych 1.4 TSI o mocach 122 i 160KM, podstawowe diesle 2.0 TDI 110 i 140 KM po znacznie bardziej elastyczne 2.0 TSI 180 i 210 KM oraz 2.0 TDI 177 KM. Pod maską naszego testowego egzemplarza pracował najmocniejszy wariant motoru wysokoprężnego, w którym za przeniesienie napędu odpowiadał 7-stopniowy, dwusprzęgłowy automat DSG. Trzeba przyznać, że podwyższona moc i 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego to zestaw, który potrafi wywołać uśmiech zadowolenia podczas przyśpieszania. 100 km/h pojawia się na liczniku po 8,5 s, a maksymalnie można rozpędzić się do 202 km/h. Doładowana jednostka nie jest tak oszczędna, jak bardziej optymalna wersja 2.0 o mocy 140 KM, wciąż jednak może poszczycić się akceptowalnym spalaniem na poziomie 7-8l w cyklu mieszanym, choć producent deklaruje znacznie niższe wartości. Napęd w testowanym pojeździe to dobrze znany 4Motion, który nie miał zbyt częstej okazji wykazać się swoją sprawnością w przenoszeniu napędu, rozdzielaniu momentu obrotowego na poszczególne koła i utrzymaniu optymalnej trakcji na różnych nawierzchniach.


Jak to zwykle bywa w przypadku niemieckiej marki (a właściwie wszystkich niemieckich marek) na auto znad Renu trzeba przygotować sporą kwotę. Im więcej opcji na bogatej i długiej liście wyposażenia zaznaczymy, tym koszt zakupu pojazdu będzie rósł w bardzo szybkim tempie. O ile wyjściowa wersja Tiguana kosztuje 88 180 zł, to na auto w testowanej konfiguracji trzeba przeznaczyć ok 200 000 zł. Tak wyceniony samochód wydaje się zatem propozycją głównie dla najwierniejszych fanów marki.

 

Ocena

Volkswagen Tiguan R-line - dobrze przyprawiony Wurst | Test

78/100
  • 12/15
  • 14/15
  • 13/15
  • 8/10
  • 13/15
  • 7/10
  • 6/10
  • 5/10

Volkswagen Tiguan R-line - dobrze przyprawiony Wurst | TestProdukowany od 2011 do terazSilnik: Diesel 2,0 TDI 4MOTION DSG BlueMotion (177 KM)

Silnik
Pojemność skokowa 1968 cm3
Maksymalna moc 130 (177) / 4200 kW(KM)/obr./min
Maksymalny moment obrotowy 380 Nm / 1750 - 2500 Nm/obr./min
Układ cylindrów rzędowy
Liczba cylindrów 4
Liczba zaworów 16
Typ silnika wysokoprężny z turbodoładowaniem
Umiejscowienie z przodu
Wtrysk bezpośredni elektroniczny wtrysk wielopunktowy
Stopień kompresji 16,5:1
Emisja CO2 154 g/km
Norma emisji spalin Euro 5
Osiągi
Prędkość maksymalna 200 km/h
Przyśpieszenie 0-100 km/h 8,5 s
Przeniesienie napędu / Skrzynia biegów
Rodzaj napędu 4MOTION (4x4)
Typ skrzyni automatyczna
Nazwa skrzyni Direct Shift Gearbox
Ilość przełożeń 7
Wymiary i masy
Długość 4426 mm
Szerokość 1809 mm
Wysokość 1703 mm
Rozstaw osi 2604 mm
Rozstaw kół przód 1569 mm
Rozstaw kół tył 1571 mm
Prześwit 200 mm
Średnica zawracania 12,0 m
Masa własna 1688 kg
Dopuszczalna masa całkowita 2260 kg
Pojemność zbiornika paliwa 64 L
Pojemność bagażnika 470 L
Maksymalna przestrzeń bagażowa 1510 L
Ilość drzwi 5
Ilość miejsc 5
Zużycie paliwa
W cyklu miejskim 6,6 L/100km
W cyklu pozamiejskim 5,5 L/100km
W cyklu mieszanym 5,9 L/100km
Osprzęt
Opony przód 215/65 R16
Opony tył 215/65 R16
Rodzaj hamulców przód tarczowe wentylowane
Średnica hamulców przód 312 mm
Rodzaj hamulców tył tarczowe
Średnica hamulców tył 282 mm
Zawieszenie przód kolumny MacPhersona
Zawieszenie tył multi-link
Bezpieczeństwo
EuroNCAP 5
ANCAP 5

Volkswagen Tiguan R-line - dobrze przyprawiony Wurst | TestProdukowany od 2011 do teraz

Komentarze

Informacja

Zaloguj się aby dodać komentarz.

Informacja

Aktualnie brak komentarzy.