Google+ YouTube
Motor Show 2015 - coraz bliżej Genewy

Motor Show 2015 - coraz bliżej Genewy

W Poznaniu trwa właśnie wielkie święto motoryzacji - Motor Show 2015 - największa w kraju impreza, która w ten weekend, podobnie jak co roku, przyciągnie tłumy motofanów. My już tam byliśmy i podpowiadamy co warto zobaczyć!

Obserwując kolejną już edycją targów motoryzacyjnych Motor Show, musimy pochwalić kierunek, w którym impreza ta podąża. Coraz mniej ma wspólnego z piknikową zbieraniną wszystkiego, co można podciągnąć pod szeroko rozumianą motoryzację, a co jeszcze dwa lata temu było na porządku dziennym. Dziś spacerując po targowych halach widać, że organizatorzy konsekwentnie starają się zbliżyć do salonów motoryzacyjnych, które znamy chociażby z Paryża, Frankfurtu czy Genewy. Miejsca stoisk, na których swoje własne auta ekspozycyjne pokazywali głównie lokalni dealerzy, zajmują profesjonalne przestrzenie wystawowe importerów, a pojazdy ściągane lawetami z okolicznych salonów, wypierają nowości i koncepty świeżo przetransportowane z marcowej wystawy w Genewie. Motor Show zaczyna zatem przypominać salon samochodowy z prawdziwego zdarzenia, na europejskim poziomie. Cieszy fakt, że coraz więcej importerów docenia polski rynek, a obok stałych bywalców pojawiają się nowi, których do tej pory ciężko było przekonać do udziału w imprezie, np. BMW. Zobaczmy zatem dla jakich aut warto odwiedzić poznański salon.

Wśród wielu ciekawych aut sprowadzonych do Poznania na szczególną uwagę zasługuje kilka wyjątkowych modeli oraz premier. W Poznaniu po raz pierwszy szeroka publiczność będzie mogła z bliska zobaczyć egzemplarz testowy pierwszego polskiego supersamochodu – Arrinera Hussarya, który podobno jest w pełni sprawny i jeździ, choć żaden z reprezentantów niezwykle licznego przedstawicielstwa producenta, nie chciał otworzyć pokrywy silnika, żebyśmy mogli zobaczyć, co jest sercem tego auta. Jeśli wierzyć zapewnieniom, napędza go wolnossący silnik V8 od Corvetty, połączony z wyczynową skrzynią biegów oraz z zaawansowanym hamulcem aerodynamicznym, stworzonym we współpracy z Politechniką Warszawską. W ramach pierwszej serii powstać mają 33 egzemplarze Arrinery Hussarya. W najwyższej konfiguracji auto osiągać będzie prędkość do 340 km/h i przyspieszenia rzędu 3,2 sekundy do 100 km/h oraz w 8,9 s do 200 km/h. Na pierwsze egzemplarze produkcyjne przyjdzie nam z pewnością jeszcze długo poczekać.

W pawilonie 3A, tradycyjnie rządzonym przez grupę VAG, warto bliżej zapoznać się z Audi Q7 najnowszej generacji. Silnik 3.0 TDI o mocy 200 kW (272 KM) i motor 3.0 TFSI o mocy 245 kW (333 KM), rozpędzają nowe Audi Q7 od 0 do 100 km/h w 6,3 sekundy (TDI) lub w 6,1 sekundy (TFSI), a wysokoprężna jednostka V6 spala średnio zaledwie 5,7 l oleju napędowego na 100 km. Na pokładzie znajdziemy tu Modułowy System Infotainment drugiej generacji oraz Audi virtual cockpit. Nowością jest możliwość zintegrowania smartfona z Google Android Auto lub z Apple CarPlay. W tej samej hali ŠKODA pokazuje nową generację modelu Superb. To bez wątpienia najciekawszy projekt ostatnich lat w portfolio czeskiej marki. Wyróżnia się nowoczesnym designem oraz niespotykanymi dotąd u producenta rozwiązaniami technologicznymi i wysokim poziomem wyposażenia. Wśród nowości Porsche, warto zwrócić uwagę na model Cayman GT4. Samochód wyposażono w ręczną skrzynię biegów, i 3,8-litrowy silniki bokser znany z Carrery S. Jednostka ta straciła 15 KM i dysponuje 385 KM.

Wśród marek premium, pierwszy raz od lat zameldowało się BMW i przygotowało niezwykle bogate stoisko. Znajdziemy na nim m.in. modele X5M i X6M, oraz elektryczne I3 i I8. Poza tym dla fanów marki przygotowano możliwość bliższego kontaktu z M3, M4 Coupe, M4 Cabrio, M6 Coupe, Cabrio i Gran Coupe. Pierwszy raz w Polsce będzie można zobaczyć Jaguara XE – sportowego sedana klasy średniej Premium o aluminiowym szkielecie i rewelacyjnych osiągach. Jak zwykle "na bogato" jest na stoisku Mercedesa. W tym roku można tu podziwiać legendarny już model AMG GT, wzbudzającego pożądanie Maybacha S, czy takie nowości, jak: CLA Shooting Brake, GLE Coupe, Smart Fortwo. Szybsze bicie serca z pewnością zapewni wizyta na stoisku, na którym można zobaczyć dwa modele McLarena – 650S i 650S Spider. Powiew luksusu bić będzie ze stoiska Rolls Royce, gdzie odgrodzone od zwiedzających, dumnie prezentują się snobistyczne modele Wraith, Phantom oraz Ghost. Równie niedostępne dla gawiedzi są dwa Astony Martin – Vanquish i V12 Vantage S. Wśród "exotic cars" spotkamy także kilku przedstawicieli ze stajni Maserati: Gran Turismo MC Troffeo, Gran Cabrio MC, Quattroporte S Q4 i Ghibli. Schodząc na ziemię zapraszamy na stoiska bardziej popularnych marek – Mitsubishi po raz pierwszy pokazuje Nowe L200, Nissan prezentuje koncept SWAY, KIA prototyp Niro, zaś Reanult modele Kadjar i Espace.


Dla miłośników jednośladów przygotowano bogatą ekspozycję czołowych producentów. Na fanów starej motoryzacji, tuningu, ciężarówek i samochodów kempingowych, czekają osobne ekspozycje.

 

Galeria

Komentarze

Informacja

Zaloguj się aby dodać komentarz.

Informacja

Aktualnie brak komentarzy.