Google+ YouTube
BMW X5 xDrive40e  - energiczny Bawarczyk

BMW X5 xDrive40e - energiczny Bawarczyk

BMW X5 xDrive40e to pierwszy hybrydowy SUV, a właściwie SAV (Sports Activity Vehicle), który pod logo z szachownicą nie ma znaczka „i“. Kooperacja jego silników – benzynowego TwinPower Turbo i elektrycznego, daje łączną moc maksymalną równą 313 KM, przy jednoczesnym średnim zużyciu paliwa na poziomie 3,4-3,3 l/100 km.

Zintegrowany z 8-stopniową automatyczną skrzyną biegów Steptronic silnik elektryczny otrzymuje z akumulatora litowo-jonowego schowanego pod podłogą bagażnika. Dzięki temu jego przestrzeń użytkowa zachowuje przyzwoitą objętość od 500 do 1720 l. Baterię można doładowywać, podłączając ją do standardowego gniazdka sieciowego w domu, do stacji ładującej BMW i Wallbox. Lub do publicznych stacji ładowania.

W nowym modelu do dyspozycji kierowcy oddano przełącznik eDrive na konsoli środkowej. W trybie podstawowym AUTO eDrive, moc silnika benzynowego rośnie podczas przyspieszania lub gwałtownych manewrów dzięki zastrzykowi dodatkowej mocy silnika elektrycznego. Otrzymujemy tu dostępny „od ręki“ maksymalny moment obrotowy 250 Nm.. Samochód osiąga 100 km/h już po 6,8 s. Kolejnym położeniem przełącznika jest MAX eDrive - tu zespół napędowy pracuje wyłącznie na energii elektrycznej, a pojazd może pokonać w taki sposób do 31 km, o ile nie przekroczy prędkości 120 km/h. Tryb SAVE Batery z kolei służy do optymalnego magazynowania prądu w celu jego późniejszego wykorzystania.

W BMW X5 moc przenoszona jest na wszystkie cztery koła poprzez inteligentny układ napędowy xDrive. Ponadto we wszystkich trybach dostępne są również typowe dla producenta charakterystyki pracy – COMFORT, SPORT i ECO PRO.

 

Źródło: BMW

Galeria

Komentarze

Informacja

Zaloguj się aby dodać komentarz.

Informacja

Aktualnie brak komentarzy.