Google+ YouTube
Audi TT Clubsport Turbo - przewaga elektronicznej sprężarki

Audi TT Clubsport Turbo - przewaga elektronicznej sprężarki

Poszerzone nadwozie, potężny tylny spojler i moc 600 KM – wariacja na temat Audi TT o nazwie Clubsport Turbo będzie prezentowana od 13 do 16 maja podczas imprezy Wörthersee Tour w austriackiej miejscowości Reifnitz.

Tworząc koncepcyjną wersję popularnej TT-ki, niemieccy inżynierowie inspirowali się odnoszącym sukcesy Audi 90 IMSA GTO z późnych lat osiemdziesiątych XX w. Pod maską debiutuje zupełnie nowe rozwiązanie techniczne: dwie elektrycznie napędzane sprężarki powietrza sprawiają, że silnik reaguje błyskawicznie, a jazda jest jeszcze bardziej dynamiczna. Silnik 2.5 TFSI o zwiększonej mocy, w który wyposażono Audi TT clubsport turbo, prezentuje wyjątkowe osiągi. Pięciocylindrowa jednostka z pojemności 2480 cm3 „wyciska” imponujące 600 KM mocy oraz 650 Nm momentu obrotowego, dostępnego w przedziale od 3000 do 7000 obr./min. Moc trafia na koła za pomocą sześciobiegowej, manualnej skrzyni biegów. Masa własna studyjnego Audi TT clubsport turbo wynosi tylko 1396 kilogramów. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje mu zaledwie 3,6 sekundy, a prędkość maksymalna to 310 km/h.

W aucie tym nieocenione są zalety elektrycznie napędzanych sprężarek: szybko i bez odczuwalnych opóźnień rozkręcają się do maksymalnych obrotów i zwiększają ciśnienie doładowania nawet wtedy, gdy w konwencjonalnej turbosprężarce jest do dyspozycji zbyt mało energii napędowej spalin. W oparciu o tę zasadę, tradycyjna sprężarka może być przystosowana do wysokich ciśnień doładowania i w związku z tym do wysokich mocy silnika. Doładowanie e-turbo przez cały czas zapewnia spontaniczną reakcję silnika i dynamiczne przyspieszenie, nawet na niskich obrotach.

Jednostka 2.5 TFSI rozwija swoją ogromną moc bez jakiegokolwiek odczuwalnego opóźnienia. Jest ona dostępna w każdej sytuacji – wystarczy przycisnąć pedał gazu. W pojedynku na przyspieszenia, TT clubsport turbo bez trudu pokonuje równie silnego odpowiednika, nie wyposażonego w dwie elektrycznie napędzane sprężarki.

 

 

Galeria

Komentarze

Informacja

Zaloguj się aby dodać komentarz.

Informacja

Aktualnie brak komentarzy.