Google+ YouTube
Białe kruki Volvo Bertone na targach w Essen

Białe kruki Volvo Bertone na targach w Essen

Na tegorocznych targach Techno Classica (15-19.04.) będzie można podziwiać egzemplarze Volvo, które powstały we współpracy ze studiem Bertone. Prawdziwym rarytasem będzie jeden z zaledwie pięciu wyprodukowanych kabrioletów 262C „Solaire” z 1981r. Niewielu wiedziało, że takie auto w ogóle istniało.

Zakłady Bertone były idealne do produkcji samochodów na małą skalę, Powierzano im więc przygotowanie krótkich wersji specjalnych, w tym Volvo serii 200. Pierwszymi z nich były limuzyna 264 TE zaprezentowana w 1975 r. oraz coupe 262C przedstawione w 1977 r. Samochody zostały zaprojektowane w Szwecji, zaś produkowane w Turynie.


W 1979 r. Bertone przedstawiło futurystyczną koncepcyjną odmianę Volvo 343, którą nazwano Tundra. Auto charakteryzowało się licznymi elementami wyprzedzającymi swoją epokę, jak np. wysuwające się z przedniej części nadwozia reflektory, czy cyfrowe zegary. Projekt był zbyt śmiały by wejść do seryjnej produkcji.


Rok 1985 to najintensywniejsza współpraca obu marek, wówczas do seryjnej produkcji wszedł model 780. Atrakcyjne coupe spotkało się ze znakomitym odbiorem - w przeciągu 5 kolejnych lat wyprodukowano 8,518 sztuk tego obchodzącego w tym roku 30. urodziny modelu.

Przedstawiamy krótką charakterystykę aut, które pokazane zostaną w Essen:


Volvo 262C z 1981r. Powstały na zlecenie Pehra G. Gyllenhammara, prezesa Volvo który chciał, aby auta wyprodukowano z czerwonym lakierem, pomimo, że nie był to standardowy kolor w ofercie Volvo. W podobnym odcieniu utrzymano skórzaną tapicerkę wnętrza auta. Dziś ten wyjątkowy pojazd należy do Muzeum Volvo.


Volvo 780 z 1985 r. Kolejne z aut Pehra G. Gyllenhammara. Prezentowany egzemplarz był prezentem, jaki prezes Volvo otrzymał na 50. urodziny, na miesiąc przed debiutem modelu na Salonie w Genewie. Aktualnie pojazd należy do kolekcji Muzeum Volvo.


Volvo 262C z 1981 r. To „najnowszy” z egzemplarzy 262C, o przebiegu zaledwie 62 mil (99 km). Auto, jako nowe zostało zamówione przez amerykański punkt dealerski w miejscowości Newburgh, w stanie Nowy Jork, ale nigdy nie opuściło salonu. Dziś właścicielem pojazdu jest holenderska firma Schmidt Gemert, specjalizująca się w klasycznych autach marki Volvo.


Volvo 262C „Solaire” z 1981 r. Plan dotyczący produkcji tego samochodu zakładał krótką serię 50 sztuk kabrioletów 262C stworzonych w kalifornijskim zakładzie niezależnej firmy Solaire na zlecenie amerykańskiego oddziału Volvo. Finalnie, powstało jedynie 5 sztuk tego niezwykłego samochodu, zanim ustała jego produkcja, głównie z powodu wątpliwości dotyczących zachowania samochodu w testach zderzeniowych. Dziś właścicielem tego unikatowego pojazdu jest belgijski kolekcjoner Guy Vermant, pod okiem którego samochód przeszedł kompletną renowację.
Volvo 780 z 1989 r. Stuprocentowo oryginalny egzemplarz z silnikiem o pojemności 2.8 l w układzie V6 oraz kompletnym wyposażeniem dostępnym w tamtym okresie. Byłym właścicielem tego auta jest Tuve Johansson, jeden z dawnych prezesów firmy Volvo Cars. Dziś pojazd ten należy do kolekcji Guy’a Vermanta.


Targi w Essen to idealne miejsce, do zaprezentowania tej nietypowej kolekcji dwudrzwiowych Volvo. To największa tego typu impreza w Europie przyciągająca każdego roku około ok. 200,000 fanów.

Galeria

Komentarze

Informacja

Zaloguj się aby dodać komentarz.

Informacja

Aktualnie brak komentarzy.